Drie miljoen fans voor MSC Cruises op Facebook
MSC Cruises viert feest. De rederij wist deze week als eerste cruisemaatschappij de grens van drie miljoen Facebook fans te overschrijden. De Mediterrane maatschappij verzamelde deze indrukwekkende schare volgers in minder dan drie jaar tijd, wat gelijk staat aan zo’n miljoen fans per jaar. MSC Cruises mag zich hiermee de meest sociale cruiserederij ter wereld noemen. MSC is actief op verschillende social mediakanalen, waaronder YouTube, Instagram en Twitter, maar het bereik via Facebook is verreweg het grootst.
MSC Cruises Corporate Social Media Manager David Arcifa is trots: “Een miljoen Facebook-fans per jaar is een geweldig resultaat, helemaal omdat de magische grens van drie miljoen volgers zo snel gepasseerd is. We hebben gebruik gemaakt van een geïntegreerde strategie om zoveel mogelijk verschillende internationale communities bij ons product te betrekken en de stem van MSC Cruises in elke markt te laten horen. Het resultaat spreekt voor zich! Nu ligt de focus op het nog meer betrekken van bestaande en toekomstige fans en onze positie als de meest sociale cruiselijn ter wereld te behouden.”
Behalve op Facebook is MSC ook actief op de andere social media kanalen. Zo werd in 2013 een YouTube kanaal gelanceerd, om zowel ervaren als toekomstige cruisers te inspireren met creatieve video’s van routes, excursies en het leven aan boord. Momenteel is MSC een van de meest toonaangevende cruiserederijen op YouTube met meer dan zes miljoen views. Ook het aantal MSC-volgers op Instagram groeit snel, van 5.000 in 2013 naar bijna 12.000 nu. Instagram is de perfecte tool om betrokken MSC-reizigers hun vakantiefoto’s en ervaringen te laten delen met de hashtag #MedWayofLife, die ook veelvuldig op Twitter wordt gebruikt. De achttien landelijke Twitter-profielen van de rederij hebben samen meer dan 100.000 volgers.
Cruisemaatschappij Royal Caribbean Int. heeft momenteel 2,5 miljoen volgers op Facebook en Carnival Cruise Lines nadert MSC Cruises met 2,9 miljoen volgers.