China’s eerste wereldcruise vertrekt uit Shanghai met de Costa Atlantica
Diverse gasten, waaronder Michael Thamm, CEO van de Costa Groep, overheidsfunctionarissen, partners, journalisten en bijna 1000 passagiers vierden China’s eerste wereldcruise met de Costa Atlantica voor vertrek vanuit thuishaven Shanghai. Voor het eerst bezoeken Chinese gasten vijf continenten tijdens een 86-daagse cruise, met een bezoek aan 28 bestemmingen in 18 landen.
Costa Cruises vierde China’s eerste rond-de-wereldcruise aan boord van de Costa Atlantica met een evenement voor vertrek met bijna 1000 passagiers vanuit Wusongkou International Cruise Terminal op 1 maart.
“Deze eerste rond-de-wereldcruise speciaal voor de Chinese markt markeert een bijzondere mijlpaal voor de Costa Groep en de cruise-industrie in de snelle ontwikkeling van ons bedrijf in Azië. We zullen blijven investeren en de ontwikkeling van deze belangrijke markten versnellen met innovatieve ideeën en producten. Ik wens de passagiers van de Costa Atlantica een unieke, veelbewogen en gewoonweg geweldig cruise op deze wereldpremière!”, zegt Michael Thamm, CEO van de Costa groep.
De Costa Atlantica, geïnspireerd op de Italiaanse cinema en kunst, is sinds mei 2013 exclusief gewijd aan Azië en China, en ontvangt grote waardering vanwege haar unieke elegantie en stijl. Tijdens haar inaugurele 86-daagse rond-de-wereldcruise passeren de passagiers enkele van de meest fascinerende plekken op aarde zoals de Malediven, Athene, Sicilië, Rome, Marseille, Barcelona, Lissabon, een 3-daagse stop in New York, Miami, een 2-daagse stop in Los Angeles, San Francisco en de paradijselijke Polynesische eilanden Maui en Hawaï.
“Als cruisemarktleider in de Chinese markt, streven wij ernaar om de beste vakantiemogelijkheden voor onze klanten in de regio te brengen. Onze unieke wereldcruise zal de verwachtingen van de gasten ongetwijfeld overtreffen. Wij vinden het belangrijk om nieuwe formules te introduceren waarmee we ons onderscheiden in de Chinese cruise-industrie”, verklaarde Buhdy Bok, president van Costa Azië.
Het wereldcruise product markeert een nieuw hoofdstuk in de Chinese toerisme-industrie. Het biedt een unieke reismogelijkheid aan een brede doelgroep, en een innovatief win-win-product voor Costa Cruises en haar handelspartners in China. Met de steun van de lokale overheid, verkeersbureaus en Costa’s partners, zal deze nieuwe innovatieve vakantiemogelijkheid een enorme impact op de lokale cruise-industrie hebben.
Sinds Costa Cruises in 2006 als eerste internationale cruisemaatschappij ging opereren vanuit China, kon de Chinese cruise-industrie zich ontwikkelen tot de meest veelbelovende markt ter wereld.