De vernieuwde en verbeterde MSC Sinfonia terug in de vaart
MSC Sinfonia heeft op vrijdag 27 maart de haven van Genua verlaten om terug te keren in de vaart na een renovatie en verlenging bij scheepswerf Fincantieri in Palermo, Italië. MSC Sinfonia is in januari in droogdok ingegaan en 10 weken later teruggekeerd met vernieuwde faciliteiten en uitgebreidere ruimtes voor cruisepassagiers. Ze heeft nu meer balkonhutten, meer publieke ruimtes, een ruimere keuze uit restaurants en nieuwe clubs speciaal ontwikkeld voor de jongere gasten, inclusief een groot Waterspray Park met watervallen en waterglijbanen op het buitendek.
Dankzij de recent overeengekomen partnerovereenkomst tussen MSC Cruises en kinderverzorgings- en kinderspeelgoedmerken heeft MSC Sinfonia speciale kindergedeeltes uitgerust met Chicco® en LEGO producten®. MSC Sinfonia heeft voor haar eerste mini cruise koers gezet naar Ajaccio, Barcelona en Marseille voordat ze op 31 maart een serie Westelijke Middellandse Zee cruises met vertrek vanuit Genua zal aanvangen. Deze cruises zullen de Canarische Eilanden, Madeira en het vasteland van Spanje en Portugal aan doen.
Op 6 mei zal het schip Genua verlaten om koers te zetten naar Noord-Europa en hier diverse 8 dagen cruises gaan maken. Passagiers van MSC Sinfonia zullen de fjorden langs de Noorse kust of de Baltische juwelen Kopenhagen, Helsinki, Stockholm, St. Petersburg en Tallinn gaan ontdekken.
MSC Sinfonia is het tweede schip van MSC Cruises welke de vernieuwing en de verlenging heeft ondergaan na haar zusterschip MSC Armonia, welke in november 2014 terugkeerde in de vaart. In april zal MSC Opera koers zetten naar het Fincantieri droogdok in Palermo om haar 10 weekse renovatie te ondergaan. Eind augustus zal ook MSC Lirica het Renaissance Programma ondergaan. De terugkeer van deze schepen staan respectievelijk gepland voor eind juni en eind oktober.
Het €200 miljoen kostende Renaissance Programma is ontworpen om 4 schepen uit de MSC vloot te vernieuwen en te verlengen. Het programma bevat onder andere een halvering van het schip voordat een nieuwe sectie van 24 meter wordt toegevoegd.