AIDA introduceert laag internettarief voor Social Media
AIDA Cruises voert een speciaal laag internettarief in voor het gebruik van Social Media. Voor slechts 4 euro per dag (of 19 euro per week) kunnen cruisereizigers goedkoop hun ervaringen over de cruise delen op Facebook, Twitter, Instagram of WhatsApp.
“Het gebruik van mobiele telefoons of tablets stijgt nog steeds enorm. Daarom komen we onze gasten graag tegemoet met een laag tarief als extra service,” aldus Thomas Pfitzer, IT manager bij AIDA Cruises.
Naast dit nieuwe exclusieve social media tarief breidt AIDA ook de bandbreedte en dus de snelheid van het internet op de cruiseschepen uit. In de komende weken wordt het social media tarief op alle AIDA schepen ingevoerd. AIDA cruisepassagiers kunnen bovendien voortaan kiezen uit drie internetpakketten, te weten een Pakket M (250 MB) voor 25 euro, pakket L (500 MB) voor 39 euro of pakket XL (3GB) voor 99 euro. Bij vooraf boeken op het MyAIDA portaal thuis geldt bovendien een korting van 5%.
“Met dit aanbod geven we onze cruisegasten de mogelijkheid hun kosten voor satelliet internet in de hand te houden en een aantrekkelijk tarief te bieden,” zegt Pfitzer. Aan boord loggen cruisereizigers in via hun eigen MyAida account.
Op de AIDAmar en de AIDAvita waren de nieuwe internetpakketten een groot succes. In juli worden nog eens vier schepen aangesloten en vervolgens moeten in november alle schepen zijn overgeschakeld op deze nieuwe pakketten. Op allen schepen is draadloos internet beschikbaar voor mobiele telefoons, tablets en laptops. Bij de receptie staan op elke schip internetcomputers.