MSC Cruises gaat in 2016 de Chinese markt op met MSC Lirica
MSC Cruises heeft woensdag officieel bekendgemaakt dat het vanaf mei 2016 het gehele jaar door cruises zal gaan aanbieden op de Chinese markt. Dat is een primeur voor de Italiaanse cruisemaatschappij. Het cruiseschip MSC Lirica (2.600 passagiers) uit de Lirica-klasse wordt voorlopig voor twee jaar gestationeerd in Azië met Shanghai (WusongKou International Cruise Terminal) als thuishaven. Het schip zal tijdens haar twee maanden durende droogdokperiode in Palermo in het kader van de Renaissance programma volledig worden gerestyled en tevens ingericht op de Chinese markt. De exacte details daarover worden in oktober bekendgemaakt. In ieder geval zal alle communicatie met de passagiers aan boord zowel in persoon als op schrift in het Chinees plaatsvinden. Daarvoor zullen meer dan 30 procent van de bemanningsleden aan boord Chinees spreken. MSC Cruises is van plan om voor haar personeel een trainingscentrum te openen in Shanghai.
Om echt voet aan de grond te krijgen in China is MSC Cruises begin dit jaar een twee-jarige samenwerking aangegaan met CAISSA Touristig Group, een grote touroperator in China. Beide partijen zullen de cruises van de rederij in de Chinese markt gaan zetten, naast de reguliere reisagenten in Azië waar MSC Cruises reeds mee samenwerkt. De MSC Lirica zal volgend jaar voornamelijk korte cruises tot 11 dagen gaan varen met hoofdzakelijk bestemmingen in Zuid-Korea en Japan. MSC Cruises streeft ernaar om jaarlijks 120.000 tot 140.000 passagiers aan boord te verwelkomen.