Oktober cruisemaand: Cruisevakanties in de schijnwerpers
Op initiatief van CLIA Nederland, de overkoepelende vereniging voor de cruisebranche, staan cruisevakanties in de maand oktober volop in de schijnwerpers. Er is een toenemende interesse voor cruises en de branchevereniging speelt hierop in met een algemene promotiecampagne met als motto ‘Love to Cruise’ tijdens Oktober Cruisemaand.
Vanaf 1 oktober 2015 is er een maand lang een radio-campagne op SkyRadio. Daarnaast is er in de eerste week van oktober een video-campagne op Uitzendinggemist.nl. Luisteraars en kijkers kunnen via deze media ook kans maken op een cruise. De landelijke dagbladen Telegraaf, Algemeen Dagblad en de regionale kranten van Wegener bladen brengen op 3 oktober een cruisespecial uit. De Volkskrant volgt op 17 oktober en daarnaast spelen diverse andere (vak-) media in op Oktober Cruisemaand.
Om de Nederlandse vakantieganger te inspireren, doen de reisbureaus in het hele land actief mee met deze campagne door cruisevakanties onder de aandacht te brengen.
‘Wij zetten tijdens Oktober Cruisemaand een promotionele video in via diverse media, waarmee wij de Nederlandse vakantiegangers willen laten zien hoe verrassend een cruisevakantie is. Deze zal vanaf 1 oktober ook te zien zijn op Lovetocruise.nl. Zo’n 109.000 Nederlanders hebben in 2014 een cruisevakantie gemaakt, maar wij willen meer reizigers bereiken’, aldus Marlies Grent van CLIA (Cruise Lines International Association).
Naast alle media aandacht verheugt CLIA zich ook op de individuele iniatieven van organisaties die in oktober een cruisebeurs voor consumenten organiseren.