Holland America Line wint bij Opiness prijs voor Beste Service Award Reisaanbieders
Cruiserederij Holland America Line heeft gisteravond tijdens de uitreiking van de Beste Service Awards, georganiseerd door Opiness, gewonnen in de categorie ‘Reisaanbieders’. Opiness.nl is een onafhankelijk online platform waar consumenten dienstverleners kunnen beoordelen en vergelijken op klantoordeel.
De winnaars scoren hun hoge rapportcijfers door het nakomen van hun beloften (32%), persoonlijke en deskundige service (18%) en de prijs (8%). Echter onderscheidend waren zij op het leveren van snelheid en gemak (20%) door digitale service en het leveren van extra’s en verrassingen.
Nico Bleichrodt, Managing Director Sales & Marketing Continental Europe Holland America Line, is erg blij met het winnen van de award. “De mening van de klant is voor ons ontzettend belangrijk en we luisteren dan ook goed naar de feedback die we ontvangen. We proberen hiermee ons product en dienstverlening continu nog beter te maken. Het ontvangen van zo’n hoog oordeel stemt ons zeer tevreden en is een erkenning voor de enorme inzet en hoge service die door onze 16.000 medewerkers wereldwijd dagelijks wordt geleverd. We brengen onze gasten naar de mooiste bestemmingen wereldwijd en we zullen blijven innoveren aan boord en het aanbieden van de meest prachtige cruisereizen”.
Holland America Line kreeg als gemiddeld cijfer een 9,1. De jury zei het volgende: “Een cruise wekt torenhoge verwachtingen bij klanten, alles moet kloppen: het eten, de omgeving, de reis, de zee, het personeel, het vermaak. Deze veelal kritische klant schrijft hele reisverslagen in hun reviews. Lovend zijn de vaste klanten van HAL allemaal over de crew, die maken duidelijk het hele plaatje compleet. Maar het kan altijd beter voor deze klant dus ondanks de 9,1 gemiddeld, staan er nog vele tips in voor de organisatie om de klanten nog beter te bedienen. Iemand schreef: “You have; Second class, First class, Top class and HAL class”. Het zou zo in de brochure kunnen”.