Holland America Line brengt winkelaanbod naar een hoger niveau
Na het aanscherpen van haar entertainment-, verrijkings- en culinaire programma aan boord van haar cruiseschepen is Holland America Line nu ook bezig om het winkelaanbod in haar vloot naar een nog hoger niveau brengen. De focus komt daarbij te liggen op meer premiumproducten en items die een band hebben met de bestemmingen die worden bezocht. Daarnaast wordt er ook een nieuwe interactieve fotowinkel geintroduceerd waardoor gasten souvenirs van hun cruise kunnen personaliseren.
Voor het nieuwe concept is Holland America Line diverse samenwerkingsverbanden aangegaan. Fujifilm is verantwoordelijk voor het fotogedeelte aan boord waar gasten foto’s kunnen printen vanaf hun mobiele telefoons of geheugenkaartjes via speciale fotomachines. Ook kunnen passagiers beelden van hun cruise op producten zoals fotoboeken, bekers, t-shirts en magneetjes laten afbeelden. Deze aandenkens worden extern geproduceerd en vervolgens verscheept naar het huisadres.
Nieuw is ook het grotere aanbod in logo-artikelen met o.a. merkkleding en items van partners als BBC Earth, Lincoln Center Stage, B.B. King’s Blues Club en America’s Test Kitchen. In samenwerking met het luxe merk Sofia Fiori kunnen er ook sieraden en horloges worden gekocht. Tot slot worden er lokale ambachtelijke producten aangeboden uit de havens die worden aangedaan.
De upgrade is inmiddels doorgevoerd op de Veendam. Later dit jaar volgen Maasdam, Nieuw Amsterdam, Oosterdam, Prinsendam, Rotterdam, Westerdam en Zaandam.