Grootscheepse renovatie voor Richard With van Hurtigruten
Deze week begon scheepswerf Fosen Yard aan de grootste upgrade in de geschiedenis van Hurtigruten. Gedurende een maand zullen alle hutten, suites en gemeenschappelijke ruimtes van MS Richard With (gebouwd 1993, 590 passagiers) worden opgewaardeerd in het droogdok.
“We zijn erg blij dat het schip met de naam van onze oprichter eindelijk een standaard krijgt waar Richard With zelf blij mee zou zijn. Wat we nu doen, geeft de uitdrukking “totale renovatie” een geheel nieuwe dimensie “, zegt CEO Daniel Skjeldam van Hurtigruten.
De renovatie is onderdeel van van een grootschalige ‘groene’ upgrade. De huidige renovatie is de eerste stap. Daarna zullen in de komende twee jaar de traditionele dieselmotoren vervangen worden door grote accu’s en LNG gasmotoren op MS Richard With én op minstens vijf andere schepen in de vloot.
De totale upgrade van MS Richard With zal leiden tot grote veranderingen op het schip:
- Alle hutten en suites worden geüpgraded om te voldoen aan de nieuwe normen van Hurtigruten.
- Op dek 6 zal een aantal hutten worden samengevoegd tot 14 grotere suites, waarvan een aantal met grote erkers en een spectaculair uitzicht voorzien worden.
- Het Torget hoofderstaurant krijgt nieuwe, veel grotere ramen aan drie zijden.
- De Brygga bistro wordt vervangen door een gloednieuw Activiteitencentrum waar het expeditieteam van Hurtigruten te vinden zal zijn. Bovendien komen op dek 4 twee nieuwe lezingenruimtes.
- Twee grote bubbelbaden met een panoramisch uitzicht worden gebouwd, het fitness centrum wordt vergroot en sauna gerenoveerd.
- De populaire bakkerij Multe Bakery met taartjes, gebak, sandwich, specialiteitenkoffies en snacks komt op dek 7.
- De Explorer Lounge en de Panorama Bar worden volledig geüpgraded.
- Het schip krijgt ook belangrijke technische upgrades, inclusief de installatie van een nieuw airconditioningsysteem.
Maak ook een unieke Hurtigruten postroute cruise:
Gebeuren zulke verbouwingen nog in Nederland nu Nederland het bedorven heeft door de CCL zo hard aan te pakken bij het verbouwen van de Oasis of the Seas? Zou jammer zijn voor de werkgelegenheid!