Renovatie voor Hurtigruten expeditieschip MS Fram
Expeditieschip MS Fram (2007, ca 318 passagiers) van de Noorse rederij Hurtigruten zal in 2020 een volledige renovatie krijgen. Alle suites, hutten worden compleet omgevormd net als alle openbare ruimtes. De restaurants ontvangen een upgrade en ook het High Tech Science Center. De Fram zal bovendien nieuwe milieuvriendelijkere motoren geïnstalleerd krijgen.
“De oorspronkelijke Fram was een beroemd schip in haar tijd en heeft in het gouden tijdperk van poolexpedities altijd nieuwe maatstaven gezet. Met de upgrade zal ze ook in de toekomst de nieuwe standaard worden voor expeditiecruises en zal ze onze gasten onvergetelijke unieke eerste klas expedities gaan bieden,” zegt Daniel Skjeldam, CEO van Hurtigruten.
Een paar hoogtepunten zijn:
- complete renovatie van alle hutten en suites met gebruik van natuur materialen uit Scandinavië zoals graniet, eikenhout, en wol ontstaat een ontspannen en stijlvolle sfeer.
- Het hoofdrestaurant wordt veranderd in Restaurant Aune, speciaal ontwikkeld voor expedetiecruises. Het restaurant heeft een ongedwongen atmosfeer met elementen uit de natuur. Het onbijt, lunch en diner worden geserveerd met Scandinavische invloeden.
- Nieuw is specialiteitenrestaurant Lindstrøm. Een premiumrestaurant met haar wortels in de traditionele Noorse keuken. Bij Lindstrøm hoort een lounge waar je champagne en klassieke cocktails kunt drinken.
- Het Hurtigruten Science Center omvat de nieuwste technologie en zal de gasten laten zien naar welke gebieden gevaren wordt. Het edu-tainment centrum is de plek waar gasten en het expeditieteam elkaar ontmoeten.
- Het op dek 7 gelegen Qilak Observation Lounge wordt compleet gerenoveerd en zal onder de naam Explorer Lounge & Bar terugkeren.
- Gedurende de gehele droogdokperiode zal het schip veel technische verbeteringen krijgen waaronder de omvorming van de motoren naar de hoogste milieu-eisen (Tier 3)
Na het droogdok zal de Fram in het voorjaar van 2020 weer gaan varen.
Cruises van Hurtigruten zijn verkrijgbaar bij: