Maak kennis met ZOE op MSC Bellissima
ZOE – ’s werelds eerste virtuele persoonlijke cruise-assistente – staat klaar voor iedere gast om hen verder te helpen tijdens de cruisevakantie bij MSC Cruises. ZOE is ontwikkeld in samenwerking met HARMAN en Samsung Electronics en is een spraakgestuurde artificial intelligence (AI) die in elke hut aanwezig is en zeven talen kan spreken. Zij is in staat om honderden vragen over de cruise te beantwoorden, kan informatie geven over diensten aan boord, begeleiding en suggesties geven of helpen bij het boeken van een dienst. Een eenvoudig te gebruiken apparaat – gasten zeggen gewoon, “Ok ZOE”, en ze is klaar om te helpen. De geavanceerde spraakherkenningsfunctie maakt het eenvoudig voor iedereen om informatie te besturen en toegang te krijgen met alleen stemcommando’s.
ZOE is een primeur in de cruise-industrie en een ander voorbeeld van hoe MSC Cruises het voortouw blijft nemen met het gebruik van technologie om de gastervaring te verbeteren. ZOE zal worden gelanceerd op MSC Bellissima en zal dan beschikbaar zijn op elk nieuw schip dat hierop volgt, inclusief de komende MSC Grandiosa in november 2019 en MSC Virtuosa in 2020.
Gianni Onorato, CEO van MSC Cruises, merkte op: “De cruise-ervaring evolueert voortdurend om steeds rijker te worden en biedt een steeds ruimere keuze aan diensten en faciliteiten. In 2017 introduceerden we MSC for Me, een toonaangevend digitaal innovatieplatform welke een revolutie teweegbracht in de manier waarop gasten hun ervaring konden aanpassen en personaliseren. De technologie is ingebouwd in het ontwerp van de nieuwe schepen, geïntegreerd in elke stap van het ontwikkelingsproces van elk prototype, vanaf conceptie en constructie. ”
Onorato vervolgt: “Dit was slechts het startpunt voor het bieden van een connectieve cruise-ervaring. Er was een centrale assistente nodig om antwoorden te vinden op veelgestelde vragen op een snelle en gemakkelijke manier, zodat gasten hun vakantie optimaal kunnen benutten. We hebben de nieuwste technologieën onderzocht en stemassistenten met artificial intelligence geïdentificeerd als de manier om aan deze behoefte te voldoen.”
Samenwerking
Deze baanbrekende AI-gastenservice is ontwikkeld in samenwerking met het Business Innovation-team van MSC Cruises en HARMAN International, een volledige dochteronderneming van Samsung Electronics. De samenwerking heeft de beste expertise op het gebied van spraaktechnologie en cruisenexpertise samengebracht in het kader van een gedeelde visie voor connected living, nu uitgebreid tot de cruisebranche.
“Tegenwoordig hebben klanten steeds hogere verwachtingen van connectieve ervaringen, waar ze ook wonen, werken – en nu ook reizen”, zegt Sanjay Dhawan, President – Connected Services en CTO, HARMAN. “Digitale assistenten en stemherkenningstechnologieën transformeren de mogelijkheid om een gastervaring te creëren die zeer persoonlijk, aanpasbaar en intuïtief is. Ons team bij HARMAN Connected Services is ongelooflijk enthousiast om deze innovatie naar MSC Cruises te brengen terwijl we de gastervaring van begin tot het einde moderniseren en verbeteren. ”
ZOE’s fysieke ontwerp heeft geavanceerde audio met microfoons en een speaker van professionele kwaliteit voor de beste audio-ervaring. Dankzij de integratie van een eersteklas quad-coreprocessor genieten de gasten van snelle reactietijden en hebben ze ook de mogelijkheid om hun telefoons via Bluetooth rechtstreeks op het apparaat aan te sluiten om te genieten van muziek en podcasts in hun hut. In de toekomst zal ZOE verdere personalisatie kunnen bieden en zal het ook een cross-channel persoonlijke assistente worden die binnen MSC for Me nieuwe vormen zal aannemen.
ZOE is ontworpen om het MSC for Me-systeem te verrijken en integreert met de tv in de hut. Langdurige innovatiepartner, Samsung Electronics, ontwierp de Hotel Management System-software waarmee de persoonlijke assistente verbinding kan maken met de tv om gasten meer diepgaande informatie en andere services te bieden.
Om ervoor te zorgen dat ZOE effectief kan reageren op alle gasten, is zij geprogrammeerd en getraind om te reageren op meer dan 800 van de meest gestelde vragen met duizenden verschillende varianten van elke vraag. Er is getest op de gespreksonderwerpen, ZOE’s natuurlijke spraakherkenning en het vermogen om spraak om te zetten in tekst en weer terug, naast tal van andere gedrags-, ervaringsgerichte en prestatietests. ZOE is ontworpen om haar antwoorden te blijven ontwikkelen op basis van echte gastinteracties.
Hoewel ZOE optreedt als een 24/7 virtuele persoonlijke cruise-assistente, is ze niet ontworpen om menselijke interactie tussen personeel en gasten te vervangen, maar om gasten de flexibiliteit te bieden om vanuit het comfort van hun hut te communiceren en informatie te ontvangen.