Grootste winkelgebied ooit op MSC Bellissima
MSC maakte bekend dat de MSC Bellissima het grootste oppervlakte aan winkels heeft dan enig ander schip in de vloot. MSC Bellissima’s shoppinggebied concentreert zich in de 96 meter lange promenade die het hart vormt van het schip. Deze heeft net als op de MSC Meraviglia een 80 meter lang LED dak waarop verschillende decors getoond worden.
Ten opzichte van zusterschip MSC Meraviglia heeft de Bellissima drie extra winkels en 30% meer winkeloppervlakte. Dat maakt het aantal tot 13 winkels die samen meer dan 200 merken verkopen zoals Calvin Klein, Guerlain en typisch Italiaanse merken Furla en Coccinelle. Voor het eerst bij MSC hebben het winkeltream en het entertainmentteam de handen ineen geslagen. Zo zullen gasten tijdens het shoppen allerlei leuke acties en evenementen aangeboden krijgen. Bijvoorbeeld een jaren 60 Flower Glory party met veel zonnebrillen en de kans om producten te winnen.
Je vindt op het schip de grootste collectie van MSC logo artikelen en een leuke collectie cruise-speelgoed in samenwerking met Lego en Chicco. Een nieuw concept is een winkel met electronica die producten verkoopt van Bose, Apple, Samsung en Bang & Olufsen. Uiteraard ontbreken de juwelen niet aan boord. Swarovski presenteert de Swarovski Statement Collectie en het merk Trollbeads verkoopt in de winkelpromenade een exclusieve MSC kraal in de vorm van een zilveren cruiseschip in de MSC windroos. Een zonnebrillenwinkel completeert de winkelpromenade met de grootste zonnebrillencollectie in de vloot van MSC.
Van passagiers- en cruiseschip naar varend pretpark en “shopping mall”, wie het echte vaarplezier zoekt zal andere vaarwegen moeten bewandelen, want met zo’n uitgebreide winkelcentrum erbij heeft dit niet meer met cruisen te maken en zou men nog tijd over (willen en kunnen) hebben om havens te bezoeken, ironie van de vooruitgang…!