Nieuwe ‘MSC for Me’ toepassingen op de MSC Grandiosa
MSC Cruises heeft bekendgemaakt dat met de introductie van de MSC Grandiosa in de vloot later dit jaar de toepassingen van haar digitale innovatie MSC for Me verder worden uitgebreid. De voorziening is sinds haar debuut op de MSC Meraviglia in 2017 inmiddels beschikbaar op 4 andere schepen, MSC Seaside, MSC Seaview, MSC Splendida en MSC Bellissima. Elke keer werden er meer functies toegevoegd om de ervaring van de passagier aan boord te verbeteren.
MSC for Me is ontworpen als een digitaal programma waarmee gasten op elk gewenst moment kunnen communiceren met het schip en haar bemanningsleden waardoor hun ervaring kan worden aangepast en gepersonaliseerd. Het gaat om diverse functies die beschikbaar zijn voorafgaand en tijdens de cruise.
Voorafgaand aan de cruise:
Voor het plannen van hun cruise kunnen gasten voor vertrek de MSC for Me app downloaden. Ze hebben hierdoor toegang tot verschillende voorzieningen:
Nieuw! Gasten kunnen de aangeboden pre-paid pakketten (drank, specialiteitenrestaurants en excursies) bekijken en ook meteen online boeken.
Nieuw! Gasten kunnen de vooraf geboekte zaken, zoals bijvoorbeeld excursies, specialiteitenrestaurants en de Cirque du Soleil at Shea show, toevoegen aan hun persoonlijke agenda waardoor ze hun tijd aan boord alvast efficient kunnen indelen.
Nieuw! Via de app kan vooraf een creditcard worden geregistreerd waardoor dit niet meer hoeft te gebeuren bij inscheping waardoor er meer tijd is om van je vakantie te genieten.
Tijdens de cruise:
Nieuw! Via een betaalde service kan je in de app volgen waar je familie en vrienden zich bevinden op het schip. Gasten kunnen hiervoor een speciale MSC for Me-armband met Bluetooth Low Energy-technologie kopen. De nieuwe functie is een aanvulling op de service waarbij ouders hun kinderen aan boord kunnen volgen door hun locatie te zien.
Nieuw! Gasten kunnen elkaar nu rechtstreeks via de app berichten sturen, zonder dat er een internetpakket nodig is. Om te chatten kunnen gasten de QR in de app van hun vrienden scannen waarna je bijvoorbeeld kan afspreken waar je elkaar ontmoet voor een drankje voor het eten.
Nieuw! ZOE is ’s werelds eerste virtuele persoonlijke cruise assistent die te vinden is in elke hut op de MSC Bellissima en binnenkort op de MSC Grandiosa. ZOE spreekt zeven talen en kan honderden vragen beantwoorden over de cruise en informatie verschaffen over de faciliteiten aan boord, begeleiding en suggesties geven en helpen bij het boeken van diensten.
Nieuw! Een ‘what to eat’ functie is toegevoegd aan de app om gasten inzicht te geven in de lokale ingredienten/gerechten die ze kunnen eten wanneer ze van bestemming naar bestemming varen.
Naast bovenstaande nieuwe functies biedt MSC for Me ook:
– Mobiel inchecken om tijd te besparen op de inschepingsdag.
– Eenvoudig de weg vinden op het schip met een interactieve kaart met stapsgewijze instructies.
– Direct je cruise plannen door de dagelijkse evenementen, activiteiten en hoogtepunten te bekijken in de app, op de televisie in de hut of de interactieve schermen over het gehele schip.
– NFC-polsbandjes verbinden gasten met de services op het schip zodat o.a. via de interactieve digitale schermen diensten kunnen worden geboekt en de deur van de hut kan worden geopend.