Muntceremonie voor MSC Seashore bij Fincantieri in Monfalcone
MSC Seashore wordt het langste schip van de rederij, 339 meter, wanneer ze in juni 2021 in dienst treedt. Ze is de eerste van de twee ‘Seaside Evo‘ cruiseschepen met de nieuwste beschikbare milieutechnologie, meer openbare ruimtes, meer hutten en de hoogste verhouding buitenruimte per gast in de vloot van MSC Cruises.
Muntceremonie
Medwerkers van MSC en Monfalcone, respectievelijk Marianna Cicala (Ground Services Planning Manager bij MSC Cruises) en Silvia Bozzetto (Production Planning & Control Inbedrijfstelling van de Monfalcone-scheepswerf) plaatsten twee munten onder de kiel van het nieuwe schip als historisch maritiem teken van zegen en geluk.
Pierfrancesco Vago, CEO van MSC Cruises: “De ceremonie van vandaag markeert een nieuwe belangrijke mijlpaal in de bouw van één van onze meest innovatieve all-round schepen tot nu toe. Het allerbelangrijkste is dat MSC Seashore – met de nieuwste en meest geavanceerde milieutechnologie die momenteel beschikbaar is – een ander bewijs is van onze langdurige inzet om het milieu te beschermen tijdens onze voortdurende reis om de impact van onze activiteiten te minimaliseren en continu te verminderen. ”
Duurzame onderdelen
MSC Seashore krijgt een geavanceerd Selective Catalytic Reduction (SCR)-systeem en een next-generation Advanced Wastewater Treatment (AWT)-systeem. SCR helpt stikstofoxide met 90 procent te verminderen door geavanceerde actieve emissiebeheersingstechnologie. Stikstofoxide van de motor wordt door een katalysator geleid en zet deze om in stikstof en water, beide onschadelijke verbindingen.
Met AWT’s ondergaat afvalwater een uitgebreid zuiveringsproces door middel van een zeer fijn filtratieproces dat het omzet in bijna tapwaterkwaliteit. Het systeem voldoet aan de zogenaamde ‘Baltic Standard’. Het schip behandelt het afvalwater volgens een hogere norm dan de meeste afvalnormen in steden over de hele wereld. De nieuwbouw zal ook worden uitgerust met walstroom. Daarmee kan de Seashore op het lokale stroomnet van een haven verbonden worden om de uitstoot van het schip verder te verminderen.
Deze nieuwe functies dragen bij aan andere effectieve milieutechnologieën die worden ingezet op MSC Seashore en in de vloot van het bedrijf om de impact op het milieu te minimaliseren en continu te verminderen. Daarnaast zijn er nog talrijke systemen die daaraan bijdragen, waaronder geavanceerde hybride uitlaatgasreinigingssystemen (EGCS) die 98 procent zwaveloxide verwijderen uit scheepsemissies; geavanceerde afvalbeheersystemen; ballastwaterbehandelingssystemen goedgekeurd door de kustwacht van de Verenigde Staten; nieuwste technologische systemen voor het voorkomen van olielozingen uit machineruimten en verschillende effectieve energie-efficiëntieverbeteringen – van warmte-terugwinningssystemen tot LED-verlichting.
Seaside Evo
MSC Seashore is gebaseerd op het baanbrekende ‘Seaside Class’-prototype. Kenmerkend zijn de ruimten waarmee gasten verbinding kunnen maken met de oceaan. Zoals met de spectaculaire Bridge of Sighs, prachtige panoramische achterste liften en stijlvolle glazen catwalks. Meer dan 40 procent van het schip is opnieuw ontworpen en verbeterd, waardoor MSC Seashore een belangrijke evolutie en verbetering is van zusterschepen MSC Seaside en MSC Seaview.
Sommige van de nieuwe verbeteringen zijn zichtbaar voor het blote oog. Het schip wordt 16 meter langer, daarnaast komen er 200 extra hutten en een grotere MSC Yacht Club. De interne architectuur is volledig opnieuw ontworpen met twee centrale ontmoetingspunten in het midden en voorste deel van het schip. Ook zijn er maatregelen om de passagiersstromen verder te verbeteren. Over het algemeen heeft het schip 10.000 vierkante meter extra dekruimte voor een nog grotere en ruimere ervaring aan boord.
MSC Seashore biedt meer suites dankzij de toevoeging van nog 28 terrasvormige suites en twee suites met privé-bubbelbaden. De exclusieve MSC Yacht Club zal 41 Deluxe Grand Suites en twee Owners Suites met bubbelbaden extra krijgen.
In 2021 zal de MSC Seashore opgeleverd worden voor haar eerste cruises.