Zorg dat je op tijd bent: vertraagde vluchten en pierrunners
Mijn vlucht is vertraagd
Heb je ondanks al je voorzorgsmaatregelen het schip gemist?
Het eerste wat je doet is contact zoeken met het reisbureau waar je geboekt hebt, of als je bij de rederij zelf hebt geboekt – dus een Fly & Cruise – , de rederij. Bij de laatste optie is de rederij verantwoordelijk om je toch naar het schip toe te brengen. Ze zullen je bijvoorbeeld een vlucht laten nemen naar de volgende haven en een hotelovernachting voor je regelen. Een geruststellend idee!
Let op! Boek je zelf je eigen vluchten? Dan ben je zelf verantwoordelijk en zal je op eigen gelegenheid naar de volgende haven moeten gaan.
Help, ik heb de boot gemist
Vrijwel elke dag meert je cruiseschip aan in een mooie haven. ’s Ochtends mag je eraf om de bestemming te ontdekken en op een bepaald tijdstip moet iedereen weer aan boord zijn. Zorg dat je op tijd terug bent!
Je cruiseschip wacht in de regel namelijk niet op passagiers die er ‘alleen’ op uitgetrokken zijn. Cruisereizigers die deelnemen aan een door de rederij georganiseerde excursie, zijn zekerder van hun zaak. Wanneer zij te laat komen, wacht het cruiseschip wel op hen.
Tip! Boek bij drukke bestemmingen/steden liever een excursie bij de rederij als je twijfels hebt, of je wel op tijd terug bent.
Onze ervaring is dat vooral in het Caribisch gebied dit vaak voorkomt, of in gebieden die slecht bereikbaar zijn of de infrastructuur niet optimaal is. In Europese steden zijn er meer dan genoeg mogelijkheden om op tijd bij je cruiseschip te komen.