Meyer Werft en P&O Cruises vieren kiellegging Arvia
De bouw van het nieuwste cruiseschip in de vloot van P&O Cruises, Arvia, heeft een nieuwe mijlpaal bereikt. Tijdens een symbolische ceremonie werd woensdag op de scheepswerf in Papenburg de kiel gelegd van het schip.
Een kraan van 800 ton plaatste een 570 ton zware onderdeel van het onderwaterschip van de Arvia op de traditionele kielleggingsmunten. Er werd gebruik gemaakt van munten uit Barbados, de toekomstige winterthuishaven van het schip. Het schip met een brutotonnage van 184.000 is een zusterschip van de Iona, die Meyer Werft in 2020 aan de Britse rederij opleverde. Dankzij hun innovatieve LNG-aandrijving behoren beide schepen tot de meest milieuvriendelijke cruiseschepen ter wereld.
“Vandaag combineren we traditie en innovatie: scheepsbouwers vieren al meer dan 2000 jaar de kiellegging. Meyer Werft en P&O Cruises zijn ook traditionele bedrijven met een lange samenwerking. Samen leggen we nu de kiel van het tweede innovatieve schip met LNG-aandrijving voor P&O Cruises. Dit is momenteel de meest milieuvriendelijke brandstof in de scheepvaart”, zegt Thomas Weigend, algemeen directeur van Meyer Werft.
In de komende maanden zal Arvia worden voltooid in ’s werelds grootste overdekte scheepsbouwdok bij Meyer Werft. Ze zal eind 2022 worden opgeleverd. De inaugurele reis van Arvia gaat naar de Canarische Eilanden. Vervolgens vaart ze tijdens het winterseizoen in het Caribisch gebied.