Celebrity Cruises lanceert nieuwe campagne: ‘all-inclusive’
Celebrity Cruises lanceert een nieuw initiatief om de betekenis van “all-inclusive” in de reisindustrie te veranderen. De rederij erkent de noodzaak om álle mensen die reizen in marketingmateriaal te verbeteren. De campagne en collectie – ‘The All-Inclusive Photo Project’ (AIPP) – heeft tot doel een beweging op gang te brengen, waarbij reisorganisaties worden opgeroepen om het gebrek aan diversiteit in beeldmateriaal voor reismarketing aan te pakken.
De nieuwe foto’s werden dinsdag onthuld en bevatten het werk van veelgeprezen fotografen, waaronder: Annie Leibovitz, Giles Duley, Naima Green en Jarrad Seng. De collectie bevat modellen, muzikanten, atleten, artiesten, pleitbezorgers en activisten, vluchtelingen en meer, allemaal zélf veranderingsmakers uit ondervertegenwoordigde groepen.
“All inclusive”
“Veel te lang heeft ‘all-inclusive’ in de reisbranche ervoor gezorgd dat alles op je vakantie bij één prijs is inbegrepen. We wilden dit conventionele denken uitdagen door te kijken door de camera lens”, aldus Lisa Lutoff-Perlo, President en CEO van Celebrity Cruises. “Wat Annie en alle getalenteerde artiesten die bij dit project betrokken zijn, zo mooi hebben vastgelegd, is dat als vakanties echt de marketingnaam ‘all-inclusive’ willen waarmaken, ze moeten beginnen met het gebruik van afbeeldingen die alles omvatten, niet slechts een paar.” Lutoff-Perlo vervolgt: “We willen dat onze marketing representeert hoe de wereld eruitziet.”
Celebrity Cruises zal begin april de AIPP-collectie lanceren als campagne. Dit volgt op een wereldwijde reclamecampagne die de rederij afgelopen september introduceerde, genaamd “Journey WonderFULL”. Met deze onderscheidende nieuwe benadering is dit de volgende grote stap om diversiteit en inclusiviteit te bevorderen in haar eigen marketing.
Met een voorliefde om boven de normen uit te stijgen, staat Celebrity Cruises altijd voor verandering in de sector met baanbrekende initiatieven, waaronder meer vrouwen aan te trekken voor de maritieme industrie, waar slechts 2% van de zeelieden vrouw is. Dat leidde tot de benoeming van de eerste Amerikaanse vrouwelijke kapitein, Kate McCue, en de eerste West-Afrikaanse vrouw die op de brug van een cruiseschip werkte. Daarnaast kondigde de rederij aan dat 32% van de Bridge-officieren bij Celebrity nu vrouwen zijn. Bovendien omarmt de rederij (het afsluiten van) homohuwelijken op zee en houdt zij de grootste, jaarlijkse Pride Party op zee.
Voor meer informatie over de fotografen en het talent in de AIPP-campagne ga je naar www.celebritycruises.com/PhotoProject.
Heerlijk als een rederij zoals Celebrity Cruises eens “out-of-the box” gaat met vernieuwende ideeën die de cruise industrie eens op zijn kop zet zoals meer vrouwen van diverse pluimage op tot heden vooral mannelijke posten, en voegen zij met hun vrouwelijke charmes iets toe die tot nu onbekend is, interieur nieuwigheden enzovoorts. Ooit eens de Celebrity Reflection tijdens een scheepsbezoek bezocht en heeerlijk gegeten (!) en met tegenzin (!) van boord gegaan, zou ik dolgraag met een van hun schepen een cruise willen maken. Celebrity Cruises “my piece of cake”…