Verkoop geopend van inaugurele zomerseizoen MSC Euribia in 2023
MSC Cruises heeft de verkoop geopend voor de MSC Euribia, het meest ecologisch geavanceerde schip in de vloot van de rederij. Het is het tweede schip met LNG-aandrijving dat momenteel wordt gebouwd op de scheepswerf Chantiers de l’Atlantique in Frankrijk. Haar lancering staat gepland voor begin juni 2023. Het schip zal haar openingsseizoen in Noord-Europa doorbrengen vanuit de Duitse haven Kiel.
MSC Euribia zal 8-daagse routes naar de Noorse Fjorden aanbieden met wekelijkse vertrekken vanuit Kiel, Duitsland naar Kopenhagen, Denemarken; Hellesylt, Noorwegen voor de Geirangerfjord; evenals Alesund en Flaam, ook in Noorwegen. Alle Voyagers Club-leden (het loyaliteitsprogramma van MSC Cruises) die de MSC Euribia boeken, profiteren van de gebruikelijke korting van 5% plus een vroegboekkorting van 5%, en ontvangen dubbele Voyagers Club-punten. Bovendien krijgen Silver-, Gold- en Diamond-leden aan boord een krediet van €/$ 50 per persoon.
De ecologisch geavanceerde MSC Euribia
De MSC Euribia wordt het tweede schip met LNG aandrijving in de vloot van MSC Cruises, wat een nieuwe stap voorwaarts betekent om de uitstoot van broeikasgassen aanzienlijk te verminderen. LNG speelt een sleutelrol in de strijd tegen de klimaatverandering en zal de CO2-uitstoot op de MSC Euribia met 25% verminderen in vergelijking met standaard brandstoffen, terwijl ook andere luchtemissies vrijwel geëlimineerd worden.
Naarmate bio- en synthetische brandstoffen beschikbaar worden, zullen de emissies van de MSC Euribia verder worden teruggedrongen. LNG is van essentieel belang voor de ontwikkeling van koolstofarme oplossingen voor de scheepvaart, aangezien opkomende technologieën zoals brandstofcellen met LNG kunnen worden gebruikt totdat emissieloos bio-LNG of groene waterstof op grote schaal beschikbaar worden. MSC Cruises is actief betrokken bij verschillende projecten om deze technologieën te ontwikkelen en levensvatbaar te maken in samenwerking met regelgevende instanties, de academische wereld, scheepswerven en de industrie. Zo zijn er onder meer een project voor onderzoek naar het gebruik van waterstof als brandstof in cruiseschepen, in samenwerking met Fincantieri en SNAM, en een proefproject voor de ontwikkeling van technologie voor vaste oxidebrandstofcellen voor cruiseschepen met Chantiers de l’Atlantique en Bloom Energy.
De MSC Euribia zal gebruik maken van een geavanceerd afvalwaterzuiveringssysteem en een onderwatergeluidsbeheerssysteem om de effecten van trillingen op het zeeleven te minimaliseren. Meerdere energie-efficiënte functies helpen het motorgebruik te verminderen en te optimaliseren.
MSC Cruises wil ten minste drie nieuwe schepen met LNG aandrijven, goed voor een totale investering van meer dan 3 miljard euro.
Over de MSC Euribia
De MSC Euribia is vernoemd naar de oude godin Eurybia die de wind, het weer en de sterrenbeelden gebruikte om de zeeën te beheersen, wat de visie van het schip bevordert om de inzet van state-of-the-art duurzame technologieën om het kostbare mariene ecosysteem te beschermen en te behouden.
Enkele hoogtepunten van het Meraviglia-Plus-schip:
• Een verbeterde MSC Yacht Club, met stijlvolle privé faciliteiten en accommodatie, waaronder een panoramische lounge, een gastronomisch restaurant en een privé zwembad en zonnedek
• MSC for Me – de digitale multi-channelervaring om passagiers te helpen het meeste uit hun vakantie-ervaring te halen
• Keuze uit 10 restaurants en 21 bars, inclusief specialiteitenrestaurants
• Een theaterzaal met 945 zitplaatsen en de Carousel Lounge aan het achterste gedeelte van het schip
• Uitgebreide kinderfaciliteiten, waaronder LEGO-speelruimten en een Chicco-babyclub
• 112 meter lange mediterrane promenade met boetieks, bars en restaurants met daarboven een led-hemelscherm met animaties gedurende de dag en de nacht
• Vijf zwembaden waaronder een groot zwembad met schuifdak en een 1000m² groot aquapark
• De luxueuze MSC Aurea Spa met een volledig aanbod van behandelingen en de ultramoderne MSC Gym door Technogym