Cunard lanceert speciale gin voor nieuw cruiseschip Queen Anne
Cunard lanceert een nieuwe gin – The Queen Anne Edition – met unieke botanische ingrediënten uit de hele Britse eilanden. De gin zal deel uitmaken van de nieuwe Cunard 4 Queens gin collectie wanneer het nieuwe cruiseschip Queen Anne volgend jaar haar debuut maakt.
Cunard werkte samen met barman en tv-ster Merlin Griffiths om het perfecte schenksel voor de Queen Anne Edition te creëren, waarin houtachtige mariadistel, heide en pittige duindoorn samengaan met de zoetheid van Queen Anne rozenblaadjes en zwarte bessenblad.
De Queen Anne Edition sluit zich aan bij de Queen Mary 2 Edition (een viering van Amerika met knapperige appel, warme kaneel en sappige kersennoten), de Queen Victoria Edition (een smaak van het Middellandse Zeegebied met bloedsinaasappel, geurige citroenmirte en olijfblad) en de Queen Elizabeth Edition (doordrenkt met oosterse invloeden zoals lotuswortel, steranijs en kafferlimoenblad).
De ambachtelijke London Dry gin, exclusief voor Cunard gemaakt, gebruikt een recept gebaseerd op een origineel Bombay familierecept uit 1947 en herstelt Cunards samenwerking met Summerhall Distillery.
Samenwerking met Summerhall Distillery
De distilleerderij is gevestigd in Edinburgh en werd opgericht in 2013. Medeoprichter Marcus Pickering heeft een persoonlijke band met de cruisemaatschappij. Zijn oudoom George Gibbons voer van 1909 tot 1944 als kapitein op de White Star-schepen van Cunard.
De Queen Anne Edition zal geserveerd worden in alle bars en restaurants aan boord van de Queen Anne en zal ook gebruikt worden in een nieuwe – nog te onthullen – cocktail voor passagiers die reizen op het nieuwste schip van Cunard.
De gin met Brits thema is vanaf volgende week ook direct te koop via de website van Summerhall Distillery en aan boord, met flessen van 70 cl voor £41.
Katie McAlister, President van Cunard, zei: ‘De nieuwe gin is meer dan alleen een opwindend drankje, het is een viering van de Britse eilanden en haar unieke charme. Bij Cunard zijn we erg trots op ons Britse erfgoed en we streven er altijd naar om ons erfgoed te weerspiegelen in nieuw en verbeterde aanbod voor de moderne reiziger.