Artania gaat toch door Rode Zee en Suezkanaal
Update 17 april 2024: De rederij heeft vanwege oplaaiende onrusten toch besloten om de Rode Zee doortocht te annuleren. Het schip gaat toch via Zuid-Afrika en de Afrikaanse westkust naar de Middellandse Zee.
Veel rederijen hebben ervoor gekozen om hun schepen vanuit het Midden-Oosten via een terugreis rondom Afrika naar de Middellandse Zee te brengen. De Duitse rederij Phoenix Reisen heeft na een veiligheidsanalyse ervoor gekozen om toch weer via de Rode Zee en het Suezkanaal te varen. De Artania, bezig aan een wereldcruise, gaat van Oman naar Hurghada en verder naar de Middellandse Zee.
Gasten hebben de keuze om dit gedeelte mee te varen, maar kunnen ook uit een drietal aantrekkelijke opties kiezen. Daarbij krijgen ze de mogelijkheid om op 30 april 2024 in Salalah (Oman) van boord te gaan en met het vliegtuig naar Hurghada te reizen, op kosten van de rederij. Vijf dagen later stappen ze weer aan boord. In de tussentijd geeft Phoenix Reisen ze een landprogramma:
- Ontscheping van de MS Artania op 30 april 2024 in Salalah (Oman) en vlucht naar Hurghada (Egypte) – daar accommodatie in een 4/5-sterrenhotel met all-inclusive catering en inscheping op de MS Artania op 5 mei 2024 in Hurghada
- Ontscheping van de MS Artania op 30 april 2024 in Salalah (Oman) en vlucht naarHurghada (Egypte) – daar één nacht in een 4/5-sterrenhotel met volpension en daarna vier nachten op een Phoenix-Nijl riviercruiseschip met een reis door de bovenste Nijlvallei (volpension) en opnieuw aan boord gaan van de MS Artania op 5 mei 2024 in Hurghada
- Ontscheping van de MS Artania op 30 april 2024 in Salalah (Oman) en vlucht naar Hurghada (Egypte) – gevolgd door een busreis naar Luxor en drie nachten in een 4/5-sterrenhotel met volpension en een excursieprogramma, daarna gaat twee dagen terug naar Hurghada in een 4/5-sterrenhotel met all-inclusive catering en opnieuw aan boord gaan van de MS Artania op 5 mei 2024 in Hurghada
Het laatste deel van de wereldreis van Dubai naar Savona zal volgens planning worden uitgevoerd, met uitzondering van de oorspronkelijk geplande havens van Aqaba in Jordanië en Eilat in Israël.