Disney Cruise Line deelt meer details over Disney Adventure
Disney Cruise Line heeft meer details bekendgemaakt over haar aankomende cruiseschip, Disney Adventure, dat op 15 december 2025 zal debuteren in Singapore. Het eerste schip van Disney Cruise Line voor de Aziatische markt zal de personages en verhalen van Disney, Pixar en Marvel tot leven brengen via diverse innovatieve voorzieningen en activiteiten. De verkoop van de eerste 4- en 5 daagse cruises (zonder bestemmingen) start op 10 december 2024.
Het schip zal zeven themagebieden hebben: Disney Imagination Garden, Toy Story Place, San Fransokyo Street, Town Square, Wayfinder Bay, Disney Discovery Reef en Marvel Landing. Het laatste gebied beschikt o.a. over drie gloednieuwe attracties waarin de helden van Marvel centraal staan. Er is de bijna 250 meter lange Ironcycle Test Run, de langste achtbaan op zee, Pym Quantum Racers en Groot Galaxy Spin, die zijn gebaseerd op het Marvel Universum.
De Adventure biedt ook diverse entertainmentopties, zoals het geavanceerde Garden Stage waar verschillende shows worden opgevoerd, waaronder “Remember”, een musical die exclusief voor het schip is ontwikkeld en is geïnspireerd op Disney-Pixar’s “Wall-E” en de show “Disney Seas the Adventure”, een waterspeeltuin en een gaming lounge.
De restaurants aan boord van de Disney Adventure zijn voornamelijk gericht op de Aziatische en internationale keuken. Deze variëren van fine-dining to quick-service eetgelegenheden. Op diverse locaties wordt je tijdens het dineren vermaakt zoals in de Navigator’s Club en Hollywood Spotlight Club, via optredens van personages zoals Mickey en Minnie. Er zijn ook twee animatierestaurants die transformeren tijdens het diner o.a. via kunstwerken uit bekende Disney-films en lichteffecten.
Het schip met met een maximale capaciteit van 6.700 passagiers zal ook beschikken over een fitnesscentrum, meerdere kinderclubs, bars en lounges exclusief voor volwassenen, een kinderdagverblijf, een spa en salon en vele andere gezinsvriendelijke ruimtes en voorzieningen.
Foto: Disney Cruise Line
Cruisen of ronddobberen …???
Disney Adventure, de zoveelste Efteling op Zee, naast al die mega speeltjes van Royal Caribbean en MSC je moet er maar van houden met nog 6700 andere passagiers en dat terwijl Singapore zelf al een tropisch “pretpark” is..
Citaat: “4- en 5 daagse cruises (zonder bestemmingen)”, dat betekent dus gedurende de cruise géén enkele haven aandoen en ronddobberen op zee om gebruik te maken van wat alleen het schip zelf te bieden heeft met vertrek en weer aankomst in de Leeuwenstad Singapore, een echte varende obesitas pretpark dus.
PIER…
Je vraag je af WAAROM ze nog uitvaren, waarom niet een speciale pier in Singapore bouwen waar men gewoon een week lang door Disney gastvrij behandeld kan worden, zich vol vreten en laten verwennen door alle Disney figuren, voordeel men bespaart brandstof door niet te gaan varen en met walstroom niet zeeziek kan worden net als de s.s Rotterdam V, die kan men ook bezoeken zonder te varen en aan boord logeren al is de Grand Dame wél een mooi schip en zeker géén pretpark in vergelijking tot de Disney Adventure !
Voordeel is wel dat naburige havens geen last hebben als er een obesitas boot aan komt en er een tsunami aan mensenvlees, lees cruise gangers of wat daar voor doorgaat de steden in korte tijd bevolken en bezoeken.
Ik stel al veel langer vraagtekens bij dit soort van cruise schepen zowel uit milieu oogpunt als om infrastructurele en logistieke redenen en zag op 2 april j.l. het effect van een MSC Euribia waar bijna geen kip, dus mens Rotterdam bezocht omdat er een paar regendruppels te zien was en de meute met schreeuwende en spelende kinderen en rondhangende ouderen liever aan boord bleven omdat er van alles te doen was en Rotterdam maar bijzaak was ! Ik was blij dat ik na één dag het scheepsbezoek kon afsluiten en de trein naar een boekhandel in Zwolle kon gaan nemen, even rust.
Ik gun het die jonge poppetjes het vaarplezier en zeker bij Disney net zoals je die ook bij de Icon of the Seas van RCI kan vinden, maar dan nog stel ik er vraagtekens bij zeker ook ten aanzien van de veiligheid !
Is er geen maximum criteria ten aanzien van de grootte van dit soort schepen zoals men die in de luchtvaart kent met betrekking tot de afmetingen waar een passagiersvliegtuig niet langer mag zijn dan 80 meter en een spanwijdte van ook 80 meter ?
Vergeet niet, behalve 6700 jonge en oudere kinderen c.q. volwassenen zijn er ook nog pakweg 2000 bemanningsleden man / vrouw en het varende dorpje is compleet met de kapitein als “burgemeester”.
En ik, ik kijk alleen op afstand toe, zal met een dergelijk schip zeker geen cruise maken, met gillende kids (met ouders) die in de file gaan staan voor een niet te versmaden ijsje of hamburger of ander dik makende lekkernij…
Bon Voyage… ? !